boatrace in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo Bakker - WaarBenJij.nu boatrace in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Leo Bakker - WaarBenJij.nu

boatrace in Hoi An

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 Februari 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoi An ligt maar een uurtje ten zuiden van Da Nang. Het is een super toeristisch plaatsje, maar dat moet niet negatief opgevat worden.Het is er heel leuk. 'S avonds mogen er geen motoren meer in het centrum komen. De smalle straatjes zijn gevuld met hordes westerse en Vietnamese toeristen. De diepe Chinese koopmanshuizen zijn geopend en verlicht zodat je wel vijftig meter naar binnen kunt kijken. Boven straat bewegen lampions door een zuchtje wind. Op het water van de rivier drijven wens lichtjes. Op verschillende plekken zijn duistere Vietnamese vermaak spelletjes gaande. Als je overdag een stukje fietst ben je zo buiten het stadje en rij je tussen de groene rijstvelden door naar een aantrekkelijk strand. Kortom, er is alles voor de verwende toerist en dat met een prettig prijsnivo. Tot zover het reisgids gedeelte.

In Da Nang was ik naar Monkey island gereden en daar viel me iets op dat ik nog niet eerder had gezien.. Vooral vrouwen, maar ook wel mannen betasten de Boeddha, vooral de vrolijke met de dikke buik. Ze betasten de houten buik zeer intens en proberen het geluk vervolgens over hun haar en schouders uit te storten.

In Hoi An was een boatrace tussen zes lokale bootjes gevuld met zeven roeiers. Ze roeiden tussen twee bruggen en moesten daar een aantal keer een boei ronden. Er was zeer veel en enthousiast publiek dat waarschijnlijk flink gegokt had op de uitslag. Op een gegeven moment was er een incident bij de andere boei en mannen renden al schreeuwend die kant. Ze hadden hun helm op, maar geen tijd om hun motorbike te starten. Vooral bij het ronden van een boei raakten de boten elkaar en was er alle gelegenheid tot frauduleus handelen. Er raakte wel een roeier te water, maar helaas sloeg er geen bootje om. Na de finish was het nog lang onrustig, Er waren een paar vrouwen die woedend tegen een man stonden te krijsen. Een roeispaan werd door midden gebroken. Mannen kwamen woedend aangelopen over de brug. Ik verwachtte een matpartij, maar zover kwam het niet.

Inmiddels ben ik al in Hue. Vanuit deze historische stad neem ik de bus naar Laos. Dwars door de bergen naar de Mekong tussen Laos en Thailand. ik ben blij dat ik mijn reisplan aangepast heb en niet helemaal naar Hanoi ben gereist

  • 27 Februari 2015 - 13:16

    Gerard:

    Hoi Leo,
    Wat een prachtig verhaal weer van je. Ik hoop wel dat je , de meest interresante ,nog bewaard voor onze fietsvakantie.:) Zoal je weet zijn we inmiddels volop in training en Luuk ontpopt zich steeds meer als onze" trekker". We zijn hem regelmatig kwijt! Hij rijdt gewoon te hard en kijkt nier meer op of om, laat staan dat hij ons hoort.
    Ik ben blij dat jij ook wat aan fietstraining doet, zodat we straks niet te veel op je hoeven te wachten.
    Heel veel plezier nog en geniet lekker!
    groeten Gerard

  • 27 Februari 2015 - 13:49

    Marike:

    Hoi Leo,
    Zo, dat klinkt weer lekker enthousiast. En wat gaat de tijd snel als je gewoon thuis bent! Ik hoop dat dat voor jou anders voelt. Leuk hoor, die verhalen van je,
    liefs, Marike

  • 27 Februari 2015 - 15:44

    Wijbrand:

    Hallo Leo,

    Was voor weer leuk om over Hoi Ann te lezen, het is inderdaad een heel gezellig plaatsje, met heeeel veel restaurantjes. (Ik graag er nu ter plekke honger van)
    Maar nu zit je in de oude keizerstad Hue, met zijn mooie citadel. Een aanrader is een excursie naar de gedemilitariseerde zone, met combat base Khe Sahn.
    Trouwens weer mooie verhalen, wat tal van herinneringen bij mij oproept. Helaas moet ik tot 1 juli wachten voor mijn grote fietsreis naar Santiago de Compestella

    Groetjes Wijbrand

  • 01 Maart 2015 - 09:42

    Marit:

    Hoi pap, mooi verhaal! Hoi An klinkt als een fantastisch plaatsje, logisch dat het toeristisch is! Hoop dat je voldoende foto's hebt gemaakt, zodat we nog eens mee kunnen genieten als je terug bent. Nog veel plezier en tot snel! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

vietnam

Een reis vanaf Bangkok naar Vietnam en terug

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2015

De Isaan

04 Maart 2015

In the nightclub

01 Maart 2015

De keizer van Hue

27 Februari 2015

boatrace in Hoi An

25 Februari 2015

Nieuwjaar in Da Nang 2
Leo

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10914

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 15 Januari 2016

bali - flores

17 Januari 2015 - 17 Maart 2015

vietnam

02 April 2014 - 31 December 2014

Op naar de warmte

Landen bezocht: