Waar ben ik nu weer beland? - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Leo Bakker - WaarBenJij.nu Waar ben ik nu weer beland? - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Leo Bakker - WaarBenJij.nu

Waar ben ik nu weer beland?

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 Januari 2016 | Indonesië, Sumbawa Besar

'Tourist?' De jongen aan het barretje van het hotel kon het niet geloven. Wie gaat er nou naar Soembawa om daar de toerist uit te hangen? Hij had wel een beetje gelijk. Ik zit nu in het duurste hotel tot nu toe en ook nog eens het slechtste. Het meisje van het hotel was aandoenlijk. Ze had twee jaar als kindermeisje in Singapore gewerkt en sprak dus een beetje Engels.
En dat ik even later vroeg of er wellicht ook een laken voor het bed was en een handdoek, dat begreep ze heel goed. Ze wou mij zelfs 's nachts nog naar een ander hotel brengen dat misschien iets meer aansloot bij mijn verwachtingen.
Alle mensen die ik hier tegenkom zijn aardig en lief, maar ik blijf toch niet langer dan twee nachten. Sumbawa Besar is een soort lang uitgerekt stadje. Het aantal toeristische highlights is nogal klein. Er is ergens een strand, maar dat is niet zo aantrekkelijk tijdens harde regen.

Ik hen een klein weekje op Bali geweest en daarna een dag of vijf in Sengigi op Lombok. Veel bijzonders heb ik niet uitgevoerd. Beetje lezen, een uitstapje, regelmatig eten en drinken. Ik voelde me bijzonder welkom en op mijn gemak. Iedereen wil een praatje maken en probeert het je naar je zin te maken. Het is dan ook duidelijk low season. En af en toe ben ik een beetje beschaamd omdat ik niets koop van alle prullaria die ze in de aanbieding hebben. Niets verkopen betekent vaak niets te eten voor het hele gezin.

Morgen dus naar het oostelijk deel van Sumbawa. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik spaarzaam ben met mijn verslagen, zo enerverend is het ook niet allemaal. Maar daar ik ongeveer de enige Nederlander ben die niet op Facebook zit zal ik toch op deze manier wat van mij laten horen. En... ik zal proberen om een paar foto's erop te zetten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sumbawa Besar

Leo

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10836

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 15 Januari 2016

bali - flores

17 Januari 2015 - 17 Maart 2015

vietnam

02 April 2014 - 31 December 2014

Op naar de warmte

Landen bezocht: