bali - flores deel 2 - Reisverslag uit Bima, Indonesië van Leo Bakker - WaarBenJij.nu bali - flores deel 2 - Reisverslag uit Bima, Indonesië van Leo Bakker - WaarBenJij.nu

bali - flores deel 2

Door: leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

29 Januari 2016 | Indonesië, Bima

Graag stel ik jullie op de hoogte van enkele details van mijn reis door oostelijk Indonesie, maar dan moet ik wel de mailinglist toevoegen. Nu hebben jullie het eerste deel gemist, maar dat kan je zo weer opzoeken.
Ik maak het kort. Ik dacht dat ik in de grootste stad van Soembawa wellicht iets meer vertier kon aantreffen dan in de vorige, maar dat is niet zo. In Bima heb ik nog geen enkele bar aangetroffen, zelfs is er nauwelijks neonlicht. Tot nu toe is het de meest religieuze stad die ik in Indonesie bezocht heb. Ik lag dan ook al vroeg op bed en dat kwam goed uit want ik heb heerlijk geslapen. Het was een lange busreis. Van west naar oost Soembawa, langs frisgroene sawa's, over bergwegen, langs de kust en de zoutpannen. In de talloze dorpjes werd gestopt om allerlei soorten Indonesiërs te laten instappen in de oude afgeragde bus. Negen uur lang over 260 km.
Ik moet er voor zorgen dat ik niet als een oude koloniaal ga klagen over een stad als Bima, ik kies er tenslotte zelf voor. En in het hotel kwam de jongen verwachtingsvol vragen of ik misschien een grote fles Bintang beer wilde. Westerlingen drinken immers altijd bier.

  • 29 Januari 2016 - 10:04

    Marit:

    Ha papa,

    Leuk, weer een verslag! Jammer van het weinige vertier, maar dan heb je ongetwijfeld wonderschone natuur. Heb je al onder een palmboom onder het witte strand gelegen? Veel plezier! Liefs, Marit

  • 29 Januari 2016 - 16:02

    Harry:

    Hallo Leo,

    Zo te lezen vergoedt de mooie natuur ruimschoots het tekort aan neonlicht. En zo'n busreis is ook niet te versmaden....
    Veel plezier en mooie ervaringen voor de komende tijd.
    Harry

  • 29 Januari 2016 - 16:50

    Ruud:

    Fijn dat ik weer op je mailinglist sta. Je vakantie begint heel rustig, maar dat kan snel veranderen, dus houdt de moed erin en geniet Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bima

Leo

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 10846

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 15 Januari 2016

bali - flores

17 Januari 2015 - 17 Maart 2015

vietnam

02 April 2014 - 31 December 2014

Op naar de warmte

Landen bezocht: