Kierkegaard - Reisverslag uit Kâmpóng Chhnăng, Cambodja van Leo Bakker - WaarBenJij.nu Kierkegaard - Reisverslag uit Kâmpóng Chhnăng, Cambodja van Leo Bakker - WaarBenJij.nu

Kierkegaard

Door: leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

01 Februari 2015 | Cambodja, Kâmpóng Chhnăng

Aan de wand van mijn kamer in questhouse Orchid Garden (Trat, Thailand) hingen rafelige posters van Harley Davidson motoren. Op de motoren lagen schaars geklede Thaise fotomodellen. in het kastje onder de posters lagen Duitstalige versies van onder andere Marx en Kierkegaard. Ik heb overwogen om mij grondig in deze dikke pillen te verdiepen. Terwijl ik in de tuin studeerde zou de bevallige eigenaresse van het questhouse mij lekkere hapjes en drankjes brengen, maar mij vooral niet storen bij mijn wat late ontwikkeling tot een echte intellectueel. Helaas gaat het niet door en zal ik mij behelpen met de samenvatting op Wikipedia.

Ik vroeg mij af of ik wel een verslag zou schrijven. Dat heb ik ook niet gedaan van mijn reis naar Sulawesi en Sumatra en niemand heeft dat gemist. In deze tijd van facebook en??? is het wel een beetje ouderwets. Toch zal ik een paar verslagen schrijven zodat niet iedereen aan Anne hoeft te vragen hoe het met me gaat.

In Thailand heb ik Martin en Nel Oosterhuis ontmoet. Op Ko Samet hebben we een prachtige gele zwembroek voor Martin gekocht en Nel heeft mij tijdens het zwemmen een betere uitvoering van de schoolslag geleerd. Dank je Nel.

Het zou interessant zijn om te melden wat ik in Sihanoukville heb gedaan. Bijna niets. Wel hebben de dames op het strand al mijn spieren onder handen genomen. Mijn nagels van handen en voeten zien er prachtig uit (zelfs gelakt) Er zit geen haartje meer in mijn oren en mijn neusgaten. Zelfs de spaarzame haartjes rond mijn tepels zijn verwijderd.

Kortom, het werd tijd om afscheid van deze dames te nemen. En afscheid van de bars, discotheken en dronkelui diep in de nacht. Ik doe altijd maar of ik de keiharde klereherrie prachtig vind, maar ik moet straks wel naar Schonenberg om de definitieve schade vast te stellen. Ik ben nu in Kampot en reis overmorgen naar de Mekongdelta in Vietnam.
Ik groet jullie
Leo

  • 01 Februari 2015 - 14:00

    Luuk:

    Hé Leo,

    Verrassend verslag en leuk om terug te lezen. Blijf dit vooral doen en geniet van je trip. Ik hoop dat je nog veel zult beleven, kunnen we op de fiets alles uitgebreid terughoren.

    Groet,

    Luuk

  • 01 Februari 2015 - 15:02

    Marike:

    Ha Leo!
    Had ik wel gemist, hoor, verslagen van je vorige reis. En je hebt niet eens facebook, dus hoezo, ouderwets? Echt leuk om eens wat van je te horen en ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Veel liefs,
    Marike

  • 01 Februari 2015 - 16:04

    Martin Oosterhuis:

    Sawatdi krap, Leo
    Beetje overdreven om alweer die nagels te laten doen na die behandelingen op het strand van Koh Samet. Ik onderga nu een massage met Wifi mogelijkheid. Als je Facebook had zou je die gele zwembroek zoals die van Dries Roelvink kunnen bekijken en ik ga zo met Nel naar nog meer herrie op Kosan Road in Bangkok . Ook daar veel dames, maar daar weet jij alles van. Nog bedank voor de wijze "tourist trap" lessen. Die heb ik hier zeker nodig, morgen naar Ayutthua en donderdag terug naar Nederland . Goede reis en schrijf maar veel.
    Martin

  • 01 Februari 2015 - 16:25

    Nel:

    Was erg gezellig op Koh Samet! Als je nog meer zwemlessen wilt???
    Wij hebben de rust ook achter ons gelaten en beleven andere wereld in Bangkok!
    Zitten in backpackers wijk, genoeg te beleven. Ene bar heeft nog hardere muziek dan tegenover liggende bar. Rijden met tuktuk is ook hele belevenis: ze willen je overal heen brengen, maar wel via shows en kleermakers. Ik heb Martin wel over kunnen halen om toch maar overhemden te laten maken. Ook in een massage gelukt. Wij gaan woensdag door Bangkok fietsen.
    Fijne reis nog!
    Groetjes Nel

  • 01 Februari 2015 - 16:54

    Gerard:

    Hoi Leo,

    Prima om op latere leeftijd wijsheid op te doen, maar echt nodig is dat voor jou niet.
    Ik vind het leuk om af en toe te lezen hoe het me je gaat en foto's te zien op facebook van mooie zwempartijtjes. Ik ben benieuwd wat je van de Mekong delta gaat vinden.
    Geniet er lekker van.
    groeten Gerard

  • 02 Februari 2015 - 08:01

    Ellen:

    Hai Leo,
    Altijd leuk om jou verslagen te lezen.
    Je zou je verslagen moeten bundelen tot een boek joh. Je kunt zo beeldend schrijven.
    Geniet van de rest van je reis.
    Groetjes, Ellen

  • 05 Februari 2015 - 21:55

    Rodier&Marit:

    Dag Leo en vader,

    Leuk om weer mee te lezen. Ondanks de mailtjes voegt het veel toe, dus blijf lekker schrijven en we zien uiteraard ook graag foto's tegemoet. Liefs!

  • 10 Februari 2015 - 12:39

    Jeannette:

    Lieve broer,
    wil je mij ook op je mailadressenlijst zetten. Kan niet uitstaan dat Piet Heijn nu jouw verhalen eerder leest dan ik en dat ik dan moet zeuren om het door te laten sturen ha ha.
    Geniet lekker verder van het goede leven daar maar blijf ons op de hoogte houden van je leuke avonturen.
    Veel plezier,
    Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Chhnăng

vietnam

Een reis vanaf Bangkok naar Vietnam en terug

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2015

De Isaan

04 Maart 2015

In the nightclub

01 Maart 2015

De keizer van Hue

27 Februari 2015

boatrace in Hoi An

25 Februari 2015

Nieuwjaar in Da Nang 2
Leo

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 10866

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 15 Januari 2016

bali - flores

17 Januari 2015 - 17 Maart 2015

vietnam

02 April 2014 - 31 December 2014

Op naar de warmte

Landen bezocht: