In afwachting - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leo Bakker - WaarBenJij.nu In afwachting - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Leo Bakker - WaarBenJij.nu

In afwachting

Door: leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

31 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

In de nacht van dindsdag op woensdag om 2.50 uur vlieg ik terug. Ik merk dat ik eigenlijk twee dagen te vroeg naar Bangkok ben gekomen. Een paar dagen is wel leuk, maar vier dagen is te veel. De highlights heb ik volgens mij allemaal wel gezien en het is dan toch een lawaaiige en warme stad om te verblijven. In andere steden huur ik dan een motorbike en rij door de omgeving, maar in Bangkok ben je meer dan een uur bezig om de stad uit te komen en dan is het nog allemaal autoweg en bebouwing. En het is heel erg druk, veel files en stoplichten. In de stad vervoer ik mij meestal met de skytrain. Gisteren heb ik aansluitend daarop een dagabonnement voor het boottransport op de Chao Praya genomen.
Het is moeilijk om een berichtje via internet te sturen. Mijn hotel heeft een niet beveiligde verbinding en mijn browser weigert om daarop aan de gang te gaan "een beveiligde verbinding kan niet tot stand worden gebracht'" Internetcafe's bestaan nauwelijks meer in Bangkok. Iedereen heeft via 3G en 4G voortdurend verbinding.
Nog een dagje en dan begint de thuisreis. Ik zie er naar uit.

  • 31 Maart 2014 - 17:02

    Marit:

    Jeeeeh! Alweer bijna thuis! Wij kijken er ook naar uit! Veel liefs en tot snel xx

  • 31 Maart 2014 - 17:43

    Gerard:

    Hoi Leo, Goeie reis en a.s. zondag gaan we hard trainen voor Santiago!!!

  • 31 Maart 2014 - 18:41

    Marike:

    Huh, dan al! Wat mij betreft is de tijd omgevlogen. Ik hoop dat dat voor jou anders voelt en dat je met genoegen terugkijkt op je reis. En dan maar weer energie opdoen voor de volgende!
    Liefs,
    Marike

  • 31 Maart 2014 - 18:41

    Wijbrand:

    Jammer, alles zo snel gaat, als je op reis bent.(En zo langzaam voordat de reis eindelijk begint). Maar op naar de volgende reis (de staatsloterij is zo gewonnen)
    Groetjes,
    Wijbrand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Op naar de warmte

Ijsbaan in Bangkok

Er klonk virtueel applaus toen ik op 11.000 meter hoogte het pokertoernooi had gewonnen. De vlucht met Etihad in de nacht verliep prima, maar de daglucht naar Bangkok was nogal zwaar. Het was een grote Boeing en zat helemaal vol. Op de luchthaven ontstond af en toe chaos, maar de verzorging tijdens de vlucht was prima. Ik was nog net op tijd in mijn hotel bij Sukhumvit om nog een verfrissend biertje te drinken.
De volgende dag ging ik naar Siam, een enorm winkelcentrum om te kijken hoe het met de shutdown en de democratische partij gaat. Ik denk dat hier het belangrijkste kruispunt van de stad is en het was er heerlijk autovrij. Bij centraal world, een enorm winkelcentrum was de kruising bezet. Op een podium was een doorlopend programma met toespraken, muziek en dans.Op de brede vlakte daarvoor, meer dan 12 rijbanen, waren overdag enkele tientallen demonstranten aanwezig. Buiten dit terrein hadden duizenden thai een kraampje opgebouwd, dekens neergelegd of een rij stoelen neergezet Er heerste een soort koningsdag atmosfeer. Ik heb daar en voetmassage gehad terwijl ik luisterde naar de toespraken.
In Central World waren de parkeergarages grotendeels leeg. Demonstranten en dit grote bedrijf hadden duidelijk een manier geonden om elkaar niet dwars te zitten.Buiten was het ongeveer 30 graden, maar op de tweede verdieping was een ijsbaan gebouwd. Als ik foto's kan uploaden zal ik de baan wel eens laten zien.
Vandaag ben ik naar Hua Hin gereisd en heb vanmiddag op het strand zitten lezen. Iemand moet nu eenmaal betalen voor de comfortabele strandstoelen die daar zo ijverig neergezet zijn

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

In afwachting

27 Maart 2014

In de travestiebar

25 Maart 2014

Regen en kou

23 Maart 2014

Miss Teen Mai Sai Asean 2014

20 Maart 2014

In China
Leo

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 10843

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 15 Januari 2016

bali - flores

17 Januari 2015 - 17 Maart 2015

vietnam

02 April 2014 - 31 December 2014

Op naar de warmte

Landen bezocht: