In de travestiebar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leo Bakker - WaarBenJij.nu In de travestiebar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Leo Bakker - WaarBenJij.nu

In de travestiebar

Door: leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

27 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Niet alleen in Myanmar wordt er streng gecontoleerd. In Thailand zijn ook regelmatig wegversperringen waarbij politie de bus in komt om te controleren of er geen illegale Myanmarezen verder Thailand in reizen om daar naar werk te zoeken. De westerse toeristen worden niet gecontroleerd, op het eerste oog zijn dat geen Myanmarezen.
Nu het niet meer regent is het een stuk warmer geworden. Overdag zo`n 37 graden en `s avonds heerlijk om buiten te zijn. Mijn luxe hotel in Chiang Rai heb ik verruild voor een beetje stoffig guesthouse in Chiang Mai. Ze kosten evenveel per nacht, maar daar houden ook wel alle overeenkomsten mee op. Wel zit ik hier precies midden in het centrum, alles op loopafstand.
Een aantal jaar geleden gingen we met de familie (Ma Visch was ook mee) twee keer eten bij een voortreffelijk visrestaurant. Het is midden op de nightmarket gelegen. Een stukje verder is sinds een paar jaar een travestietentheater gevestigd. Op het toneel uitbundige optredens van lady`s en jongens en bediening door ladyboys. Ik heb ook wel eens beweerd dat het verschil tussen vrouwen en ladyboys soms moeilijk te zien is, maar in meer dan 95% van de gevallen zie je het direct. De ladyboys proberen je een beetje verlegen te maken. `Do you like ladyboy?` Als je ja zegt vragen ze gelijk om een ladydrankje en beginnen een beetje aan je te zitten. Als je nee zegt, `Oh, but you never met me before, I am very nice. Can I have ladydrink?De shows zijn heel uitbundig. Af en toe rent iemand van het toneel de zaal in en begint onfatsoenlijke handelingen te verrichten met het publiek op de maat van de muziek. Het was er wel druk. Echtparen en groepen vrouwen vinden het ook leuk. En waar wordt je elders uitgenodigd om in de pauze op het toneel te komen dansen.
Natuurlijk heb ik mij ook verdiept in de traditionele Thaise Cultuur. Van 26 tot en met 28 maart 2557 is er een soort festival met optredens van kleine groepjes en eenlingen uit Chiang Mai. Allemaal erg leuk, maar of het niveau erg hoog is? Ook treden er veel jonge meisjes op, soms van 6 tot 10 jaar, in een enkel geval ook nog sexy gekleed. Datzelfde zag ik vandaag in Doi Suthep waar ik naar toe gereden was op de motorbike. Er was een groepje jonge vrouwen die steeds individueel een traditionele dans deden, maar er was ook een groepje Akha kinderen in klederdracht, die wat geld bij elkaar scharrelden door een dansje te doen of schattig met de westerse toeristen op de foto te gaan. Het geld van de ouders(?) wordt blijkbaar geinvesteerd in schattige klederdracht en niet in school. En zo komen er steeds nieuwe analfabeten bij.
Voor de tempel, de highlight van Chiang Mai bekijken jullie maar de reisgids. Ik ben daarna doorgereden naar Bhubing Palace, waar ik tot mijn verbazing nog nooit was geweest. Het is een buitenverblijf van de koninklijke familie in de noordelijke bergen waar ook buitenlandse gasten ontvangen worden. De gebouwen mag je niet betreden, maar er is een mooie route uitgezet door de koninklijke tuinen waarbij je wordt begeleid door koninklijke muziek uit verborgen luidsprekers. Voor geinteresseerden zal ik de folder bewaren.
Morgenavond ga ik met de nachtbus naar Bangkok. Er schijnen wel twintig maatschappijen te zijn die met elkaar concurreren om de reiziger op deze route.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Op naar de warmte

Ijsbaan in Bangkok

Er klonk virtueel applaus toen ik op 11.000 meter hoogte het pokertoernooi had gewonnen. De vlucht met Etihad in de nacht verliep prima, maar de daglucht naar Bangkok was nogal zwaar. Het was een grote Boeing en zat helemaal vol. Op de luchthaven ontstond af en toe chaos, maar de verzorging tijdens de vlucht was prima. Ik was nog net op tijd in mijn hotel bij Sukhumvit om nog een verfrissend biertje te drinken.
De volgende dag ging ik naar Siam, een enorm winkelcentrum om te kijken hoe het met de shutdown en de democratische partij gaat. Ik denk dat hier het belangrijkste kruispunt van de stad is en het was er heerlijk autovrij. Bij centraal world, een enorm winkelcentrum was de kruising bezet. Op een podium was een doorlopend programma met toespraken, muziek en dans.Op de brede vlakte daarvoor, meer dan 12 rijbanen, waren overdag enkele tientallen demonstranten aanwezig. Buiten dit terrein hadden duizenden thai een kraampje opgebouwd, dekens neergelegd of een rij stoelen neergezet Er heerste een soort koningsdag atmosfeer. Ik heb daar en voetmassage gehad terwijl ik luisterde naar de toespraken.
In Central World waren de parkeergarages grotendeels leeg. Demonstranten en dit grote bedrijf hadden duidelijk een manier geonden om elkaar niet dwars te zitten.Buiten was het ongeveer 30 graden, maar op de tweede verdieping was een ijsbaan gebouwd. Als ik foto's kan uploaden zal ik de baan wel eens laten zien.
Vandaag ben ik naar Hua Hin gereisd en heb vanmiddag op het strand zitten lezen. Iemand moet nu eenmaal betalen voor de comfortabele strandstoelen die daar zo ijverig neergezet zijn

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

In afwachting

27 Maart 2014

In de travestiebar

25 Maart 2014

Regen en kou

23 Maart 2014

Miss Teen Mai Sai Asean 2014

20 Maart 2014

In China
Leo

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 10922

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 15 Januari 2016

bali - flores

17 Januari 2015 - 17 Maart 2015

vietnam

02 April 2014 - 31 December 2014

Op naar de warmte

Landen bezocht: